Vinkkimme onnistuneeseen Google Display -mainontaan!

Nyt jaossa palveluasiantutijamme vinkkejä onnistuneen Google Display -kampanjan toteutukseen.

Display- eli bannerimainonta lienee yksi vanhimmista mainosmuodoista internetissä. Monilla yrittäjillä onkin jo kokemuksia toteutuksista, vaihtelevin tuloksin.

Palveluasiantuntijamme Katri Katajamäki on toteuttanut lukemattomia onnistuneita kampanjoita asiakkaillemme ja hänellä onkin laajalti kokemusta erikokoisista kampanjoista sekä erilaisten mainosmuotojen, myös Google Displayn hyödyntämisestä.

Pyysimme Katrilta vinkit onnistuneen Google Display -kampanjan toteutukseen – tässä ne sinulle hyödynnettäväksi:

  • Mieti ja määrittele mitä tavoittelet. Google Display -mainonta toimii erinomaisesti tunnettuuden ja kiinnostuksen herättäjänä sekä erottavan mielikuvan rakentajana. Parhaita tuloksia saat aikaan pitkäjänteisellä ja suunnitelmallisella tekemisellä.
  • Hyödynnä hyvät kohdennusmahdollisuudet. Voit kohdentaa mainontasi palveluistasi tai tuotteistasi kiinnostuneille ihmisille mm. avainsanoilla tai valitsemalla sivustot, joilla mainos näkyy. Kaikkein osuvin ja suositeltu kohdennusvaihtoehto on omat ostoaikeissa olevat yleisöt, jolloin mainontasi kohdennetaan niille henkilöille, jotka ovat jo ostamassa tarjoamaasi palvelua tai tuotetta.
  • Käytä responsiivisia mainoksia. Tällöin Google luo kuhunkin mainospaikkaan mainokset automaattisesti ennalta määrittelemiesi tekstien ja kuvamateriaalien perusteella. Näin varmistat, että kaikissa mainosverkoston eri kokoisissa mainospaikoissa mainoksesi näyttävät hyvältä, mainosviestisi asettuvat aina oikein sekä yrityksesi ilme säilyy eheänä ja tunnistettavana.
  • Ota käyttöön uudelleenmarkkinointi  eli remarketing. Älä päästä jo kotisivuillasi käyneitä karkuun, vaan muistuta heitä ja houkuttele heitä uudelleen esittämällä mainontaasi heille. On tosiasia, että vain noin kolme prosenttia kotisivukävijöistä suorittaa ensimmäisellä vierailulla välittömästi halutun toimenpiteen, esimerkiksi yhteydenoton, tilauksen tai ajanvarauksen. Monesti asioinnin keskeyttää jokin arkinen asia, toisinaan halutaan vertailla vaihtoehtoja ja hintoja tai ”nukkua yön yli” ennen lopullista hankintapäätöstä. Uudelleenmarkkinointi on erittäin tehokas tapa houkutella jo kertaalleen kiinnostuneet asiakkaat takaisin kotisivuillesi!

On olemassa yrityksiä, jotka ”kaikki tuntevat”. Ja on olemassa yrityksiä, joista ”kukaan ei ole kuullutkaan”. Moni meistä asioi mieluusti sellaisten yritysten kanssa, jotka ovat jo entuudestaan tuttuja ja joilla on hyvä maine. Sen aseman ansaitakseen, on yleensä tehtävä töitä. Mainonta ja Display-mainonta on hyvä vaikutuskeino, joka kannattaa valjastaa tunnettuuden rakentamiseen ja ylläpitämiseen. Google Display on paitsi laajalti tavoittava mainosverkosto myös erittäin kustannustehokas – voit saada budjetillasi enemmän mainosnäyttöjä kuin muissa mainoskanavissa.

Mainonnan asiantuntijamme kertoo mielellään lisää juuri sinun yrityksesi tarpeisiin sopivasta ratkaisusta! Ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö!

 

Ps. Jos Google Display -mainonta ei ole tuttua, kerromme siitä lisää enemmän artikkelissa: Yrittäjä, viritetään lisätehoa markkinointiisi Google Display -mainonnalla

 

#mainonta #displaymainonta #googledisplay #bannerimainonta #0100100yrittäjälle

Jaa julkaisu:

LUE MYÖS

Katso kaikki artikkelit