Verkkokauppa tehty, mistä asiakkaat ja lisää myyntiä?

Jotta verkkokaupan kassakone laulaisi, on asiakkaiden ensin löydettävä reitti kauppaan, kaupasta oikea hylly ja tarpeeseen sopivat tuotteet. Sen jälkeen matkaa tulisi jatkaa keskeytymättä kassan kautta. Miten varmistat, että myös sinun verkkokaupassasi näin tapahtuu? 

Kauppa ei käy, elleivät asiakkaat löydä verkkokauppaasi

Ostoksia tehdään entistä enemmän netissä ja siksi on erittäin tärkeää, että juuri sinun yrityksesi tuotteet ja palvelut löytyvät helposti. Lähes aina vaihtoehtojen haku aloitetaan Googlesta; se on kuin osoitekirja tai reittikartta parhaille verkko-ostospaikoille.

Hakutulosten kärkipaikoille pääsevät nappaavat asiakkaat – kolme ensimmäistä hakutulosta kerää noin 75% kaikista klikeistä. Siksi onkin tärkeää, että kauppasi löytyy helposti heti ”ostoskadun varrella” ja ”näyteikkunasi on erottuva”.

Google-hakumainonnalla opastat asiakkaat verkkokauppaasi

Mainostamalla Googlessa voit vaikuttaa kustannustehokkaasti verkkokauppasi sekä tarjoamiesi tuotteiden ja palveluiden asemaan sekä erottuvuuteen hakutuloslistalla silloin, kun niitä etsitään. Mainoksesi näytetään siis vain niille asiakkaille, jotka ovat juuri sillä hetkellä jo etsimässä tarjoamiasi tuotteita.

Voit kohdentaa Googlessa mainoksiasi tarkasti, esimerkiksi:

  • alueellisesti joko paikallisesti, valtakunnallisesti tai vaikka koko maailmalle
  • ajankohdan mukaan vaikkapa kellonajan tai viikonpäivän mukaisesti

 Paitsi hakutuloslistan sijoituksella myös hyvin asiakkaittesi tarpeisiin vastaavilla mainosten sisällöillä erotut eduksesi kilpailijoista.

Lue myös palveluasiantuntijamme Katri Katajamäen vinkit onnistuneelle Google-kampanjalle!

Jos verkkokauppasi tarjoama on laaja, suosittelemme dynaamista hakumainontaa (DSA)

Mikäli verkkokauppasi tai sivustosi on laaja ja tuotteita on runsaasti, suosittelemme hyödyntämään dynaamista hakumainontaa. Laajan tuotevalikoiman ja tuotteisiin liittyvien avainsanojen sekä niihin liittyvien mainosten luominen ja ylläpito on työlästä ja varsin aikaa vievää.

Dynaamisessa hakumainonnassa (DSA, dynamic search ads) ei käytetä itse valittuja avainsanoja, vaan Google näyttää mainoksia verkkosivujen sisällön perusteella. Myös dynaamisten hakumainosten otsikot ja laskeutumissivut luodaan verkkosivustosi sisällön perusteella, joten mainokset ovat aina osuvia ja verkkokauppasi sisällön mukaisia. Eikä päivityksistäkään tarvitse huolehtia, vaan Google huolehtii niistä automaattisesti.

Ethän hylkää asiakkaita, joiden asiointi jäi kesken?

On varsin tyypillistä, että vaikka löydetty tuote on kunnossa vain muutama prosentti verkkokaupan asiakkaista ostaa sen välittömästi.

Usein verkkokauppaan päätyneen asiakkaan asiointi saattaa keskeytyä, eikä hän päädykään suoraan ostoksineen kassalle. Syitä voi olla monia: asiointi voi keskeytyä asiointiin liittymättömistä ulkoisista tekijöistä johtuen (puhelu, yhteydet tai muu keskeyttävä tekijä), ostopäätös edellyttää harkintaa tai asiakas haluaa vielä vertailla muita vaihtoehtoja, tarve kysyä suosituksia puolisolta / kaverilta / kollegalta tai pitää odottaa tilipäivää.

Uudelleenmarkkinointi (remarketing) on tehokas tapa muistuttaa jo tuotteistasi kiinnostuneita

Tuotteisiisi jo tutustuneita ja niistä kiinnostuneita ostopäätöstä harkitsevia asiakkaita ei kannata päästää käsistään!

Tehokkain tapa muistuttaa verkkosivustollasi käyneitä asiakkaita tuotteistasi ja kaupastasi on kohdentaa heille mainontaa uudelleen.

 

Google Partner -kumppanina osaamme tukea verkkokauppasi menestystä Google-mainonnan avulla. Meillä kampanjasi ja mainoksesi suunnittelee ja toteuttaa aina koulutettu Googlen sertifioima asiantuntijamme. Voit siis luottaa, että meillä kampanjasi on varmasti hyvissä käsissä.

Tutustu Google-mainontaan ja ota yhteyttä!

 

#verkkokauppa #google-hakumainonta #hakumainonta #uudelleenmarkkinointi #remarketing #0100100yrittäjälle

Jaa julkaisu:

LUE MYÖS