Vinkkimme yrittäjälle, miten yrityksesi palveluita kannattaa tarjota netissä

Listasimme vinkkejä ja suosituksia miten voisit tarjota yrityksesi palveluita netissä, miten varmistat palveluidesi tulevan löydetyksi ja miten asiakkaitasi kannattaa verkossa palvella myynnin edistämiseksi. Tutustu ja hyödynnä!

Suomalaisten käyttäytyminen on muuttunut merkittävästi varsin lyhyessä ajassa. Verkkomedioiden, nettisivustojen, sosiaalisen median ja erilaisten sovellusten parissa vietetään entistä enemmän aikaa. Myös ostoksia tehdään verkossa enemmän kuin koskaan, verkkokaupat ja -palvelut sekä kotiinkuljetuspalvelut ovat olleet merkittävässä kasvussa eritoten tämän poikkeuksellisen vuoden aikana. Nyt jos koskaan on erittäin tärkeää, että suomalaiset yritykset – juuri sinunkin yrityksesi on hyvin netissä esillä ja mukana tekemässä kauppaa!

Pidä huolta, että yrityksesi löytyy netistä aina kun sitä tai tarjoamiasi palveluita etsitään

Pohdi miten voisit tarjota tuotteitasi ja palveluitasi netissä

  • Myytkö jo tuotteita verkossa? Helpottaisiko ostamista, jos tarjoaisit lisäpalveluita, esimerkiksi kotiinkuljetusta kuten monet ravintolat, kukkakaupat ja päivittäistavaraliikkeet?
  • Kun kiinnostunut asiakkaasi tutustuu kotisivuilla palveluihisi, kannattaa napata heti välittömästi kiinni. Lisää kotisivuillesi ajanvarauspalvelu, joka palvelee asiakkaitasi 24/7! Tutustu tarkemmin tarjoamaamme ajanvarauspalveluun.
  • Jos myyt palveluita, voisitko myydä niiden käyttöä varten lahjakortteja suoraan verkkosivuillasi?
  • Entä voisitko tarjota palveluitasi suoraan verkossa? Tällaisesta toiminnasta esimerkkejä ovat mm. netissä harjoitusohjeita tai liikuntatunteja järjestävät kuntosalit ja liikuntapaikat, koulutuksia, valmennuksia ja erilaisia asiantuntijapalveluita videoyhteyksillä tarjoavat yritykset.
  • Varmista aina, että asiointi kotisivuillasi on helppoa ja sujuvaa, myös mobiililaitteilla.

Kerro asiakkaillesi selkeästi missä, miten ja milloin palvelette

  • Pidä yrityksesi yhteystiedot ja aukioloajat aina ajan tasalla. Päivitä mahdolliset poikkeavat loma-aikojen, arkipyhien tai erikoissesonkien aukioloaikatiedot kotisivuillesi, yrityksesi Google My Business -profiiliin sekä sosiaalisen median kanaviisi.
  • Pidä yhteyttä asiakkaisiisi. Kerro palveluistasi, uutuuksista, tarjouksista ja muista kampanjatiedoista suoraan asiakkaillesi toimipisteessäsi, kotisivuillasi, sosiaalisen median kanavissasi sekä mobiiliviesteillä tai sähköpostitse.

Tavoita yrityksesi palveluita etsivät uudet asiakkaat

Joillakin toimialoilla kysyntä on tasaista ympäri vuoden, toisilla hyvinkin sesonkiluonteista. Osa toimialoista ja palveluista on sellaisia, että ostopäätös tehdään spontaanisti hetkessä. Joitain hankintoja sen sijaan harkitaan huolella, vaihtoehtoihin tutustutaan ja niitä vertaillaan jo hyvän aikaa ennen osto- tai käyttöhetkeä. Erittäin tärkeää on varmistaa, että yrityksesi ja sen palvelut löydetään juuri silloin kun vaihtoehtoja etsitään.

  • Tyypillisimmin vaihtoehtojen kartoitus aloitetaan etsimällä Googlesta. Tällöin tietojesi löytymisen varmistamiseksi hyvät, hakuoptimoidut ja kaikilla laitteilla toimivat kotisivut ovat olennaisen tärkeät!
  • Google-mainonnan avulla voit kustannustehokkaasti parantaa yrityksesi asemaa ja erottuvuutta hakutuloksissa. Tiesitkö, että voit myös kohdentaa mainontasi tarkasti: paikallisesti, valtakunnallisesti tai vaikka koko maailmalle; arkisin, viikonloppuisin tai vaikka lounasaikaan.
  • Usein kotisivukävijällä asiointi saattaa jäädä syystä tai toisesta kesken. Näitä jo kotisivuillasi käyneitä, ostopäätöstä harkinneitaei kannata unohtaa! Uudelleenmarkkinointi (=remarketing) on mitä tehokkain keino muistuttaa ja houkutella aiemmin kiinnostuneita asiakkaita takaisin ostoksille.
  • Toteutamme tehokkaat Google-kampanjat asiakkaillemme. Lisätietoa Google-mainonnasta, tutustu ja pyydä tarjous!

Vastaa asiakkaiden yhteydenottoihin aina mahdollisimman ripeästi

Asiakkaina me yleensä odotamme, että yhteydenottoihimme vastataan nopeasti juuri silloin kun haluamme asioida. Kun netti on alati helposti käytettävissä myös ”virka-aikojen” ulkopuolella, yrityksiltä odotetaan vastauksia yhä nopeammin. Asiakaspalvelualusta Conversocialin tutkimuksen mukaan jopa 37 % kuluttajista odottaa vastausta viestiin 30 minuutissa (aiheesta lisää mm. Dagmarin sosiaalisen median trendikatsauksessa 2020).

Mikäli vastaus viipyy ja asiakkaalle jää netissä epävarma olo viestin perillemenosta tai yrityksen aukiolosta, saattaa asiakas kääntyä helposti kannoillaan ja siirtyä muualle asioimaan.

Sen sijaan yritykset, joiden kanssa palvelukokemukset ovat onnistuneita ovat useimmiten ensisijaisia valintoja jatkossakin. Ja hyvät asiakaskokemukset poikivat paitsi pitkiä asiakassuhteita usein myös suositteluja muille ja näin myös lisää uusia asiakkaita!

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, osaavat ammattilaisemme kertovat mielellään lisää!

 

#nettinäkyvyys #verkkolöydettävyys #kotisivut #google-mainonta #asiakaspalvelu #myynti #0100100yrittäjälle

Jaa julkaisu:

LUE MYÖS

Katso kaikki artikkelit