Viisi tuoretta vinkkiä Facebook-mainontaan

Ihmiset viihtyvät sosiaalisissa medioissa ja seuraavat aikaansa entistä enemmän niiden kautta. Kun heidät haluaa tavoittaa, kannattaa mainontaakin siirtää sinne, missä ihmiset ovat, esimerkiksi Facebookiin. Facebook-mainonnan avulla yritykselläsi on todella monipuoliset mahdollisuudet löytää juuri oikeat kohderyhmät tehokkaasti, oikea-aikaisesti ja jopa edullisesti. 

Mutta millainen mainos Facebookissa toimii ja mihin mainosmuotoihin siellä kannattaa yrityksen panostaa?

Kysyimme neuvoa Katri Wallinilta, osaamispäälliköltämme, jolla on paljon vinkkejä onnistuneen Facebook-mainoskampanjan toteutukseen. Katri on toteuttanut lukuisia tuloksekkaita kampanjoita asiakkaillemme ja hänellä on monipuolista kokemusta erikokoisista kampanjoista ja mainosmuodoista Facebookin hyödyntämiseen.

Tässä Katrin viisi tärkeintä vinkkiä onnistuneeseen mainoskampanjaan.

1. Aseta kampanjalle oikea tavoite

Oletko rakentamassa brändin tunnettuutta vai onko tavoitteissasi saada esimerkiksi verkkokauppaasi lisää liikennettä? Vai haluatko heti suoria yhteydenottoja ja viestinvaihtoa? Onnistunut mainoskampanja lähtee aina tavoitteista: mitä mainonnalla halutaan saada aikaan? Siksi oikean tavoitteen asettaminen on ihan ensimmäinen askel kohti toimivaa mainontaa.

2. Ota huomioon trendit ja reagoi yhteiskunnalliseen tilanteeseen

Näin pandemia-aikana trendeiksi ovat nousseet yhteisöllisyys mutta myös toisista ihmisistä erillään oleminen sekä esimerkiksi puhtaus ja myötätunto. Nyt ei ole hyvä aika kokeilla asiakaskuntasi rajoja valitsemalla mainoskuvaksi kadulla halaavia ihmisiä, sankkoja väkijoukkoja tai kehoituksia toimia vastoin rajoituksia ja suosituksia. Parhaiten nyt toimivat vastuulliset kuvat ja tekstit. Kerro, miten teidän yrityksessä on otettu korona huomioon ja onko teille turvallista tulla? 

3. Käytä erottuvia ja laadukkaita kuvia

Kuva on se, mikä meidät pysäyttää selaillessamme jatkuvasti elävää aikajanaamme. Käytä siis hyviä ja erottuvia kuvia, jotka kuitenkin ovat aiheeseen ja yritykseesi liittyviä. Facebookin mainostyökalussa käytössäsi on kuvapankki, mutta vielä paremmin toimivat yrityksen omat kuvat. Tärkeintä kuvissa kuitenkin on, että ne ovat selkeitä ja kiinnittävät katsojan huomion. 

4. Puhuttele kohderyhmääsi kohdennetulla mainonnalla

Vanha sanonta “jos yrität puhutella kaikkia, et enää puhuttele ketään” pätee myös Facebook-mainonnassa. Viestin pitää olla napakka, houkutteleva ja kiinnostava. Tärkein asia kannattaa sijoittaa aina tekstin alkuun. Myös oikea kohdentaminen on tärkeää, kun halutaan tehdä tuottavaa ja kustannustehokasta Facebook-mainontaa. Pyri siis ymmärtämään ja tuntemaan oman kohderyhmäsi ajattelua ja elämää. Mieti, miten voit puhutella nykyisiä ja tulevia asiakkaitasi parhaiten ja millainen viesti heihin uppoaa.

5. Video, Tarina, Reels

Sosiaalinen media muuttuu kaikkialla videokeskeisemmäksi. Suosittelenkin hyödyntämään videoita mainonnassa. Mutta kannattaa luoda myös vähän kevyempää ja viihdyttävämpää sisältöä Facebookin ja Instagramin tarinoihin sekä Instagramin Reelseihin eli keloihin. 

Tarinat eli storyt näkyvät vain seuraajille, mutta kun teet kiinnostavaa Reels-sisältöä, voi katsojamäärä nousta jopa miljooniin. Reels on Instagramin sisältä löytyvä uusi toiminnallisuus, joka julkaistiin elokuussa Suomessa. Reelsin avulla Instagram-käyttäjät voivat luoda 15 sekunnin pituisia videoita samaan tapaan kuin valtavaan suosioon nousseessa TikTokissa.

Jos kaipaat apua, autamme mielellämme!

Meiltä löytyy joukko asiantuntevia ammattilaisia, joilla on erityisosaamista tehokkaiden mainoskampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen. Yhteistyö kanssamme on luotettavaa, nopeaa ja helppoa. Näin toimimme:

  1. Perehdymme huolella toimialaasi, yritykseesi ja tarjoomaasi. Määrittelemme mainonnan tavoitteet ja budjetin kanssasi.
  2. Toteutamme mainonnan tavoitteellisesti ja ammattitaidolla. Mainostesi suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat koulutetut ammattilaisemme. Kampanjasi on aina luotettavissa käsissä.
  3. Asiakkaanamme sinulla on oma yhteyshenkilö, joka pitää huolta sinusta ja kampanjoistasi. Tiedät aina, keneen voit olla yhteydessä.
  4. Seuraamme tuloksia aktiivisesti. Pidämme kampanjastasi ja sen budjetista huolta.
    Jos joku asia ei tunnu toimivan, reagoimme ripeästi.
  5. Raportoimme tuloksista sinulle säännöllisesti.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö!

Ps. Huolehdi myös, että yrityksesi verkkosivut ovat myyvät ja kaikilla laitteilla hyvin toimivat. Jos näin ei vielä ole, voimme toteuttaa helposti ja ripeästi yrityksellesi kotisivut, jotka toimivat ja jotka löydetään.

Jaa julkaisu:

LUE MYÖS

Katso kaikki artikkelit