Ukrainassa riehuva sota on vaikuttanut verkkohakuihin ja medioiden käyttöön merkittävästi myös Suomessa. Vietämme sosiaalisten kanavien ja uutissivustojen parissa selvästi enemmän aikaa kuin aiemmin.
Luotettavat mediasisällöt ja uutiset ovat nyt arvokkaampia kuin koskaan, ja luotto suomalaiseen mediaan ja viranomaisten viestintään on vahvaa.
Miten yrittäjän tulisi huomioida Ukrainan tilanne mainonnassa?
Viimeisen kahden vuoden ajan tärkeitä viestinnän teemoja ovat olleet myötäeläminen, empatia ja inhimillisyys. Nämä aiheet ovat nousseet myös mainonnan kantaviksi teemoiksi. Tulevaisuudessa on varmasti jälleen iloisen ja pirteän mainonnan aika, mutta tällä hetkellä mainoskenttä täyttyy ennen kaikkea asiapitoisilla ja informatiivisilla mainoksilla.
Suuret palveluntarjoajat kuten Google ja Facebook ovat lopettaneet mainosten näyttämisen Venäjällä. Lisäksi mm. kotimaiset uutissivustot ovat ilmoittaneet sulkevansa ulkomaan uutiset mainonnan ulkopuolelle. Tämä tarkoittaa, että sotaa käsittelevillä sivuilla mainoksia ei nähdä.
Miten 0100100 Palvelut on reagoinut Ukrainan tilanteeseen?
0100100 Palvelut tarjoaa monikanavaista löydettävyyttä ja digitaalista markkinointia pääsääntöisesti kotimaassa. Teemme vahvaa yhteistyötä luotettavien kotimaisten ja ulkomaisten yritysten kanssa, jotta voimme tarjota suomalaisille pk-yrityksille parhaiten toimivat markkinointialustat.
Maailma muuttuu, joskus jopa yhden yön aikana. Luotettavana toimijana pyrimme reagoimaan näihin äkkinäisiin muutoksiin mahdollisimman nopeasti. 0100100 Näkyvyyspaketin kanaviin kuuluva, Venäjällä käytössä oleva hakukone Yandex on suljettu pois kanava-alustastamme. 0100100 Palvelut ei vallitsevan tilanteen vuoksi tee yhteistyötä venäläisten yritysten kanssa.
Jos sinulla herää kysyttävää mainoskampanjastasi, ota yhteyttä.