Puskaradio on yrittäjän ylivertainen markkinointikanava – oletko hyödyntänyt sen parhaalla mahdollisella tavalla?

Puskaradio, suositus, viidakkorumpu – rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kaikki ne viittaavat siihen, miten yrittäjän maine hyvin tehdystä työstä kiirii tutulta toiselle. Kun sana leviää, uudet asiakkaat löytävät yrityksen jopa ilman mainoskampanjoita.

Suosituksilla on valtava merkitys tuotteittesi ja palveluittesi myynnille. Miten siis saat tämän kovimman mainospaikan palvelemaan bisnestäsi?

Koska nykyään jopa 90 % ihmisistä aloittaa tiedon hakemisen netistä, myös puskaradio on siirtynyt verkkoon. Yli 95 %* kuluttajista kertoo lukevansa tuotearvosteluja ennen ostopäätöksen tekoa.

Kuluttajista 88 %** luottaa netissä annettuihin arvosteluihin yhtä paljon kuin perheeltä ja ystäviltä saatuihin suosituksiin. Muiden hyvät asiakaskokemukset vaikuttavat siis suoraan kuluttajien päätöksiin, kun he pohtivat palveluntarjoajan valintaa. 

Merkittävää on myös, että Googlen algoritmi suosii arvosteluja saaneita yrityksiä ja nostaa niitä muidenkin kiinnostuneiden asiakkaiden löydettäväksi.

Arvostelujen merkitys paikallisessa löydettävyydessä

Etsiessäsi Googlesta palvelua tietyltä alueelta (esim. autohuolto Turussa tai asianajotoimisto Helsingissä) olet varmasti huomannut, että tuloksissa ensimmäiseksi nousee kartta, jonka alla on kolme yritystä.  Nämä tulokset keräävät parhaimmillaan jopa 50 % kaikista klikkauksista. Ei siis ole yhdentekevää, mitkä yritykset tuloksissa näkyvät. 

Miten oman yrityksen paikallista löydettävyyttä voi parantaa? Neljä tärkeintä asiaa, jotka vaikuttavat yrityksen löytymiseen paikallisesti ovat: 

  1. Google Yritysprofiili
  2. Arvostelut
  3. Kotisivujen sisältö
  4. Linkitykset

Näkyvyyspaketti Pro auttaa asiakasarvioiden hallinnassa ja paikallisen löydettävyyden parantamisessa

Asiakkaat etsivät yrityksiä ja palveluita Googlen lisäksi useista muista hakupalveluista, kartta- ja navigointipalveluista sekä Facebookista ja Instagramista. Kaikilla näillä on merkitystä paitsi kyseisten palveluiden käyttäjille myös hakukoneille, jotka jatkuvasti vertailevat tietojen paikkansapitävyyttä ja yhdenmukaisuutta.

Näkyvyyspaketti Pro on oiva tuote asiakasarvioiden hallinnointiin sekä paikallisen optimoinnin parantamiseen. Palvelu huolehtii, että yrityksesi on mukana kaikissa asiakkaille ja hakukoneille merkittävissä kanavissa. Saat myös käyttöösi helppokäyttöisen alustan, jonka kautta pystyt päivittämään yhteystietojasi ja aukioloaikojasi, tekemään ajankohtaisia postauksia mm. Googlen yritysprofiiliin ja Facebookiin sekä vastaamaan asiakkaiden lähettämiin arvioihin ja kysymyksiin.  

Yrityksesi oikeat, selkeästi kirjoitetut ja yhdenmukaiset tiedot, hakemistolistaukset sekä ulkoiset linkitykset parantavat siis yrityksesi asemaa merkittävästi paitsi asiakkaiden mielissä myös hakukoneissa.

Jos kaipaat apua tai lisää vinkkejä, koulutetut ammattilaisemme auttavat sinua. He tietävät kokemuksesta, mikä toimii ja mitkä pienetkin yksityiskohdat kannattaa ottaa huomioon. Ota meihin yhteyttä – autamme mielellämme!

*Lähde: The Medill Spiegel Research Center

** Lähde: Bright Local

 

#localseo #paikallinenseo #näkyvyyspakettiPRO #0100100Yrittäjälle

Jaa julkaisu:

Lue myös

Tampereen Kauneusateljé

Referenssi Tampereen Kauneusateljé on kauneudenhoidon edelläkävijä, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen ja terveen ihonhoitovaihtoehdon. Olemme erikoistuneet iho-ongelmien…