Tue jo kiinnostuneiden asiakkaiden ostopäätöstä uudelleenmarkkinoinnilla (remarketing)

Jos asiakas on jo kiinnostunut tuotteistasi tai palveluistasi, kannattaa ostopäätöstä tukea uudelleenmarkkinoinnilla (remarketing). Uudelleenmarkkinointi on erittäin tehokas keino vaikuttaa kohdennetusti juuri niihin asiakkaisiin, jotka ovat jo tutustuneet tarjoamaasi tuotteeseen tai palveluun. Tässä artikkelissa kerromme tarkemmin mistä uudelleenmarkkinoinnissa on kysymys ja miten se toimii.

Verkossa asiointi saattaa keskeytyä useista syistä

Vain pieni osa kotisivuilla tai verkkokaupassa asioivista suorittaa tavoitellun toimenpiteen – kuten ostoksen, tilauksen tai ajanvarauksen – heti ensimmäisellä sivustovierailulla.

Asiointi saattaa keskeytyä monestakin syystä. Jokin muu asia tai henkilö saattaa vaatia asiakkaan välitöntä huomiota, usein halutaan vertailla vaihtoehtoja, toisinaan on tarve hankkia lisätietoja tai suosituksia muilta ja välillä hankintapäätöstä halutaan vielä harkita ennen lopullisen oston tekemistä.

Syystä tai toisesta asioinnin keskeyttäneitä potentiaalisia asiakkaita ei kannata unohtaa!

Uudelleenmarkkinoi – tavoita uudelleen jo kiinnostuneet asiakkaat

Mainonnan avulla voit tavoittaa uudelleen jo aiemmin sivustollasi vierailleet tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostuneet asiakkaat. Voit kohdentaa heille mainontaa muun muassa Googlen haku- ja mainosverkostossa tai Facebookissa.

  • Uudelleenmarkkinointi Google-haussa, Google Ads (RLSA) – Googlen haussa hakumainoksesi  kohdennetaan uudelleen jo aiemmin hakumainostasi klikanneelle asiakkaalle.
  • Uudelleenmarkkinointi Google Display -verkostossa: Googlen mainosverkostoon kuuluu yli kaksi miljoonaa verkkosivustoa, mm. Youtube, Gmail, The New York Times, MTV Uutiset ja Tori.fi. Näitä sivustoja varten toteutettavat bannerimainoksesi esitetään kyseisissä medioissa aiemmin kotisivuillasi käyneille asiakkaille.
  • Uudelleenmarkkinointi Facebookissa: Facebookiin toteutettavat mainoksesi esitetään aiemmin kotisivuillasi käyneille asiakkaille heidän käyttäessään Facebookia.

Ehkä olet itsekin törmännyt sellaisten tuotteiden mainoksiin, joihin olet aiemmin netissä tutustunut. Esimerkiksi olet nähnyt uutissivustolla mainoksen lenkkareista, joihin tutustuit aiemmin nettisivuilla – tai törmäät Facebookissa tarjoukseen matkakohteesta, jota selailit netissä aiemmin. Tällöin sinulle on kohdennettu uudelleenmarkkinointia.

Muistuta, kerro lisää, tue ostopäätöstä ja helpota ostamista

Mitä mainoksissa kannattaa kertoa? Mieti mistä yleensä keskustelet asiakkaittesi kanssa! Mitkä asiat asiakkaitasi usein askarruttavat ja millä keinoin vaikutat heidän ostopäätökseensä. Auta asiakasta ja tue ostoa kertomalla näistä asioista mainoksissasi.

  • Muistuta tuotteestasi tai palvelustasi, josta asiakas on jo aiemmin kiinnostunut. Kerro tuotteen/palvelun eduista ja hyödyistä asiakkaalle. Houkuttele ja aktivoi palaamaan sivustollesi ostoksille.
  • Mieti, mitä asiakkaasi usein kysyvät tai pohtivat ostopäätöstä tehdessään. Kerro näihin aiheisiin liittyviä lisätietoja, jotka tukevat asiakkaan ostopäätöstä.  Aktivoi ja kehota tutustumaan lisätietoihin ja ohjaa asiakas sivustollesi.
  • Tee tarjous, jota asiakas ei voi ohittaa. Houkuttele ja aktivoi ostamaan tuote tai palvelu sivustoltasi juuri nyt!

Jos kaipaat apua, autamme mielellämme!

Meiltä löytyy joukko asiantuntevia ammattilaisia, joilla on erityisosaamista tehokkaiden mainoskampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen. Yhteistyö kanssamme on luotettavaa, nopeaa ja helppoa. Näin toimimme:

  1. Perehdymme huolella toimialaasi, yritykseesi ja tarjoamaasi. Määrittelemme mainonnan tavoitteet ja budjetin kanssasi.
  2. Toteutamme mainonnan tavoitteellisesti ja ammattitaidolla. Mainostesi suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat koulutetut ammattilaisemme. Kampanjasi on aina luotettavissa käsissä.
  3. Asiakkaanamme sinulla on oma yhteyshenkilö, joka pitää huolta sinusta ja kampanjoistasi. Tiedät aina, keneen voit olla yhteydessä.
  4. Seuraamme tuloksia aktiivisesti. Pidämme kampanjastasi ja sen budjetista huolta.
    Jos joku asia ei tunnu toimivan, reagoimme ripeästi.
  5. Raportoimme tuloksista sinulle säännöllisesti.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö!

 

Ps. Huolehdi myös, että yrityksesi verkkosivut ovat myyvät ja kaikilla laitteilla hyvin toimivat. Jos näin ei vielä ole, voimme toteuttaa helposti ja ripeästi yrityksellesi kotisivut, jotka toimivat ja jotka löydetään.

 

#uudelleenmarkkinointi #remarketing #mainonta #googlemainonta #facebookmainonta #0100100yrittäjälle

Jaa julkaisu:

Lue myös

Tampereen Kauneusateljé

Referenssi Tampereen Kauneusateljé on kauneudenhoidon edelläkävijä, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen ja terveen ihonhoitovaihtoehdon. Olemme erikoistuneet iho-ongelmien…