Kysymyksiä ja vastauksia Google-mainonnasta

Miksi Google-mainonta kannattaa? Miten mainonnan hinta muodostuu? Voiko sitä kohdentaa? Kokosimme yleisimmät kysymykset ja vastaukset yhteen.

Miksi Google-mainonta kannattaa?

Lähes kaikki tiedonhaku alkaa Googlesta, joka on maailman suosituin ja Suomessa eniten käytetty hakukone. Google-mainonnalla parannat sijoitusta ja erottuvuutta hakutuloslistalla. Mainoksia esitetään juuri silloin, kun yrityksesi tuotteisiin ja palveluihin liittyviä asioita haetaan. Google-hakusanamainonta on tehokasta, sillä se tavoittaa juuri oikeat ihmiset juuri oikeaan aikaan. Mainostamalla Googlessa voit myös parantaa asemaasi luonnollisissa Google-hauissa.

Miten mainonnan hinta muodostuu

Mainoksiasi näytetään niille, jotka ovat jo kiinnostuneita ja etsivät tietoa toimialastasi tai yrityksestäsi. Maksat kuitenkin mediahintaa vain toteutuneista klikkauksista eli sivuillesi ohjatuista asiakkaista, joten kustannustehokkuutta on helppo mitata. Kun hoidamme kampanjoinnin, läpinäkyvässä ja budjettiin perustuvassa suhteellisessa hinnoittelussamme mainonnan mediahintaan menee aina suurin osa budjetista. Palvelupalkkion osuus on sovitusta budjetista riippuen 20–40 %.

Voiko sitä kohdentaa?

Voit kohdentaa kampanjasi erittäin tarkasti. Mainos voidaan näyttää paikallisesti, valtakunnallisesti tai vaikka koko maailmalle. Myös kieli, asiakkaan käyttämä päätelaite tai kellonaika voidaan kampanjassa määritellä. Tuloksia voidaan seurata erittäin tarkasti kohdennusten perusteella.

Jäikö vielä jokin askarruttamaan? Täältä löydät kaikki vastaukset Google-mainonnasta usein kysyttyihin kysymyksiin.

Jaa julkaisu: