USEIN KYSYTTYÄ GOOGLE-MAINONNASTA

  • Mitä on hakusanamainonta?
    Kun haet jotain Googlesta, tulet usein klikanneeksi ensimmäisiä hakutuloksia. Melkein aina nämä tulokset ovat mainoksia, joiden avulla löydät juuri sinulle sopivimman palveluntarjoajan. Mainonta nostaa mainostajan tiedot parhaille paikoille. Usein voit erottaa mainokset pienestä kuvakkeesta hakutuloksen yhteydessä. Sitten tulevat ns. luonnolliset hakutulokset. Hakusanamainonnasta käytetään myös esimerkiksi nimiä hakusanamarkkinointi ja Google Ads -mainonta tai lyhennettä SEM (Search Engine Marketing).
  • Miksi Google-mainonta kannattaa?
    Lähes kaikki tiedonhaku alkaa Googlesta, joka on maailman suosituin ja Suomessa eniten käytetty hakukone. Google-mainonnalla parannat sijoitusta ja erottuvuutta hakutuloslistalla. Mainoksia esitetään juuri silloin, kun yrityksen tuotteisiin ja palveluihin liittyviä asioita haetaan. Google-hakusanamainonta on tehokasta, sillä se tavoittaa juuri oikeat ihmiset juuri oikeaan aikaan. Mainostamalla Googlessa voit myös parantaa asemaasi luonnollisissa Google-hauissa.
  • Kenelle Google-mainonta sopii?
    Periaatteessa kaikille, joilla on kotisivut ja jotka haluavat varmistaa tulevansa löydetyksi netissä.
    Meidän pakettimme sopivat parhaiten pienille ja keskisuurille yrityksille.
  • Mihin Google-mainonta ohjaa ihmiset?
    Hakusanamainonta ohjaa ihmiset kotisivuillesi. Ennen mainonnan aloittamista on siis rakennettava hyvät nettisivut, jotka vievät sitten asiakkaat ostopolulla eteenpäin. Jos yritykselläsi ei vielä ole kotisivuja, ota meihin yhteyttä, niin teemme sinulle nopeasti ja helposti upeat sivut. Lue lisää
  • Millainen on hyvä mainos?
    Google-mainos koostuu lyhyestä otsikosta, verkko-osoitteesta ja tiiviistä palvelua kuvaavasta esittelytekstistä. Hyvä mainos on selkeä ja myyvä, sellainen, joka herättää ihmisen kiinnostuksen muutamalla sanalla. Se on myös relevantti eikä lupaa liikoja. Tietojen on siis oltava yhdenmukaisia nettisivujen faktojen kanssa. Jos Google-mainoksen teksti ei vastaa kohdesivujen sisältöä, Google antaa sille alhaisemmat laatupisteet.
  • Miten mainonnan hinta muodostuu?
    Mainoksiasi näytetään niille, jotka ovat jo kiinnostuneita ja etsivät tietoa toimialastasi tai yrityksestäsi. Maksat kuitenkin mediahintaa vain toteutuneista klikkauksista eli sivuillesi ohjatuista asiakkaista, joten kustannustehokkuutta on helppo mitata. Kun hoidamme kampanjoinnin, läpinäkyvässä ja budjettiin perustuvassa suhteellisessa hinnoittelussamme mainonnan mediahintaan menee aina suurin osa budjetista. Palvelupalkkion osuus on sovitusta budjetista riippuen 20–33 %.
  • Mitä tarkoittaa hakusanojen huutokauppa?
    Kun kampanja alkaa, valitsemme yhdessä sanat, joita haettaessa mainos näytetään, sekä määrittelemme hinnan, joka klikkauksesta ollaan valmiita maksamaan. Koska samoilla sanoilla yleensä mainostaa joku muukin, kaikki mainokset eivät näy jokaisella hakukerralla. Niiden näkyvyyttä ohjaa ja määrittää reaaliaikainen huutokauppa. Huutokaupassa nuijaa heiluttavat Googlen omat algoritmit, eli näkyvyyteen vaikuttaa paitsi raha, myös mainoksen laatu ja vastaavuus hakutermeihin.
  • Kuinka Google-mainonta kohdennetaan?
    Voit kohdentaa kampanjasi erittäin tarkasti. Mainos voidaan näyttää paikallisesti, valtakunnallisesti tai vaikka koko maailmalle. Myös kieli, asiakkaan käyttämä päätelaite tai kellonaika voidaan kampanjassa määritellä. Tuloksia voidaan seurata erittäin tarkasti kohdennusten perusteella.
  • Tavoittaako Google-mainonta myös mobiilikäyttäjät?
    Kyllä. Se onkin tärkeää, sillä yli 50 % nettihauista tehdään mobiililaitteilla. Voit määritellä viestin erikseen mobiilikäyttäjille ja tietokoneella nettiä käyttäville.
  • Mitä eroa on hakukoneoptimoinnilla ja hakusanamainonnalla?
    Kun rakennamme kotisivut, varmistamme aina niiden hakukonelöydettävyyden. Tällöin otsikoissa ja teksteissä sekä koodissa olevissa metatiedoissa on asiaan liittyvää sisältöä, jonka Google löytää ja jota se arvostaa hakutuloksissa. Hakukoneoptimoinnin (SEO, Search Engine Optimization) tavoitteena on yleensä saada nettisivut Googlen hakutulosten kärkeen ja houkutella myös hakutuloksien katsojat valitsemaan kyseisen sivuston. Hakusanamainonta (Hakukonemarkkinointi, SEM, Search Engine Marketing) taas on kampanjointia, jonka avulla sivusi nousevat hakutulosten kärkeen maksettuina mainoksina.
  • Olen joskus itse kokeillut Google-mainontaa. Miksi valitsisin 0100100:n palvelun?
    Kun haluat saada parempia tuloksia ja nousta hakutuloksissa kärkeen, autamme sinua siinä. Meillä jokaisen mainoksen suunnittelee ja toteuttaa aina koulutettu ammattilainen ja kehitämme jatkuvasti osaamistamme. Asiakkaana sinulla on aina oma nimetty yhteyshenkilö, joka huolehtii sinusta.
  • Saanko mainokset valmiiksi kirjoitettuna?
    Asiantuntijamme perehtyvät yrityksesi kotisivujen tietoihin ja suunnittelevat kampanjasi huolella yhdessä sinun kanssasi. Hyödynnämme laajasti myös toimialakohtaista dataa mm. hakusanojen, ajankohtien ja budjetin optimoimiseksi. Perustamisvaiheen jälkeen huolehdimme kampanjasi jatkuvasta kehittämisestä ja seurannasta.
  • Miten tuloksista raportoidaan?
    Pidämme kampanjastasi huolta ja seuraamme sen toimivuutta. Jos joku asia ei tunnu toimivan, reagoimme nopeasti. Huolehdimme myös siitä, ettei budjettisi ylity. Kuukausiraportissa saat tiedot mainosten esitysmääristä, kotisivuille ohjattujen kävijöiden määristä sekä kävijäkohtaisista hinnoista. Me myös kerromme, miten tietoja tulkitaan.
  • Kuinka nopeasti kampanja voi käynnistyä?
    Kun otat meihin yhteyttä näiden sivujen yhteydenottolomakkeella, soitamme sinulle mahdollisimman pian. Kun sovitut tiedot on kerätty ja yhteyshenkilösi on haastatellut sinua, alkaa kampanjan tuotanto, joka kestää yleensä muutamasta päivästä viikkoon.

Onko mielessä vielä jotain kysyttävää? Lähetä meille viesti, niin otamme sinuun yhteyttä ja
kerromme lisää.

ESIMERKKEJÄ GOOGLE-MAINONNAN HINNOISTA

Esimerkkipaketeistamme löydät yrityksellesi sopivimman mainosbudjetin ja kampanjoinnin tason. Budjetti voi olla myös jotain esimerkkien väliltä tai niitä korkeampi. Kysy meiltä lisää. Palvelemme mielellämme.

 GOOGLE-MAINONTA YRITYKSELLESI ALK. 180 €/KK
Start
3kk aloituskampanja uusille mainostajille
alk. 180 €/kk
Standard
6 tai 12 kk peruskampanja valituille alueille
alk. 240 €/kk
Pro
3, 6 tai 12 kk räätälöity kampanja esim. verkkokaupoille
alk. 1000 €/kk
ESIMERKKEJÄ KUUKAUSIBUDJETEISTA
Mediahinta120 €160 €320 €400 €750 €1600 €
Palvelumaksu60 €80 €160 €200 €250 €400 €
Perustamismaksu49 €99 €99 €99 €199 €299 €
Kuukausibudjetti yhteensä180 €240 €480 €600 €1000 €2000 €



More information

HYVÄKSY