USEIN KYSYTTYÄ FACEBOOK-MAINONNASTA

  • Miten Facebook-mainontaa kohdennetaan?
    Mainos voidaan näyttää paikallisesti, valtakunnallisesti tai vaikka koko maailmalle. Facebookissa
    voit kohdentaa mainontaa jopa yli sadalla eri kohdennuskriteerillä, joita ovat esimerkiksi ikä,
    sukupuoli, alue, sijainti, tulotaso ja kiinnostuksen kohteet. Voit tavoittaa esimerkiksi yli 30-vuotiaat
    alle 3-vuotiaiden lasten vanhemmat Jyväskylästä.
  • Somessa näkee monenlaista mainontaa. Voiko mainoksissa liioitella?
    Totuudenmukainen mainonta toimii aina parhaiten. Mainoksen tietojen tulee olla yhdenmukaisia
    niiden kohteena olevien kotisivujen faktojen ja lupausten kanssa. Toki erilaisia ilmauksia ja kielen
    rikkautta on hyvä käyttää. Viesti puetaan kohderyhmää puhuttelevaan muotoon, mutta aina siten
    että lupaus on myös lunastettavissa.
  • Pitääkö yritykselläni olla Facebook-tili, jotta voin mainostaa Facebookissa?
    Mikäli yritykselläsi on jo Facebook-tili, tarvitsemme pääsyn tilille kampanjan toteuttamiseksi. Jos
    yritykselläsi ei vielä ole Facebook-tiliä, me voimme myös perustaa sen puolestasi.
  • Kannattaako mainostaa myös Instagramissa?
    Kun teet kanssamme yhteistyötä, tavoitat samalla sopimuksella halutessasi myös Instagram-
    käyttäjät. Instagramin käyttäjämäärä Suomessa lähentelee kahta miljoonaa. Sitä käyttävät
    ahkerasti varsinkin 15–29-vuotiaat, mutta käyttö kasvaa kaikissa ikäluokissa. 13–64-vuotiaista
    naisista yli puolet käyttää Instagramia ja miehistäkin lähes joka toinen. Mikäli potentiaaliset asiakkaasi kuuluvat näihin ryhmiin, kannattaa mainontaa esittää myös Instagramissa heille
    kohdennetusti.
  • Miten pääsen alkuun Facebook-mainonnassa?
    Ota meihin yhteyttä vaikka heti. Toteutamme Facebook-mainonnan ratkaisut luotettavasti, ja
    yhteistyö kanssamme on sinulle helppoa ja sujuvaa. Kun olet sopinut kanssamme Facebook-
    kampanjan tekemisestä, yhteyshenkilösi haastattelee sinua, sovitut tiedot kerätään ja tuotanto
    voidaan aloittaa. Lähetämme mainoksista aina esikatseluversiot sähköpostiisi hyväksyttäväksi
    ennen kampanjan käynnistämistä.

Onko mielessä vielä jotain kysyttävää? Lähetä meille viesti, niin otamme sinuun yhteyttä ja
kerromme lisää.